Cristian Hatu, CEAE: Viitorul in educatie se intampla

Cristian Hatu, CEAE- Viitorul in educatie se intamplaDe cate ori ati auzit in ultimii ani ca educatia trebuie reformata? Intrebarea e: de unde incepem?

Un studiu realizat de McKinsey& Company sustine ca un element cheie pentru ca reforma in educatie sa aiba succes este structurarea unui mecanism de formare a profesorilor. De aici s-a inspirat Cristian Hatu, membru fondator al Centrului de Evaluare si Analize Educationale (CEAE), cand a gandit un program care sa reformeze metodele de predare a fizicii.

Cristian Hatu, invitat la Romanian Business Leaders Summit (12-13 februarie), se implica din 2009 in proiecte de politici publice din domeniul educatiei. Iar in 2011 a pus bazele unui program de reforma a predarii fizicii, ”Reforma predarii fizicii in invatamantul preunivesitar”, care a pornit de jos in sus si care s-a dezvoltat organic.

Programul isi propune sa reformeze metodele de predare a fizicii, pentru a imbunatati competentele elevilor in stiintele exacte, dar si pentru a dezvolta abilitatile cerute pe piata muncii. In acest moment, peste 1.300 de profesori din toate judetele tarii sunt implicati in program, urmand ca in perioada urmatoare sa fie inclusi toti profesorii de fizica (inca aproximativ 4.000). Abordarea propusa de program poate fi replicata si la alte stiinte exacte, spune Hatu.

Cristian Hatu explica pentru Romanian Business Leaders Summit esenta acestui demers: „Rolul profesorului nu mai este acela de a transmite informatii, ci, mai degraba, de a crea conditii pentru ca elevii sa descopere singuri explicatiile fenomenelor fizice discutate”. Principalul instrument didactic folosit, ca modalitate de predare, este investigatia.

Programul este derulat in prezent de catre Societatea Romana de Fizica, principalii finantatori fiind Fundatia Romano-Americana si BRD – Groupe Societe Generale. Un partener important in program este Human Invest.

Cristian Hatu a studiat Geofizica si Filosofia la Universitatea din Bucuresti. A urmat un stagiu de instruire la Universitatea Ludwig Maximilian din Muenchen. In prima parte a carierei, a lucrat in cercetare in domeniul geofizicii (printre altele, a fost director al Observatorului Geofizic al Romanei). Ulterior, a lucrat in domeniul filozofiei stiintei (doctorat intre 2000 si 2004, activitate de predare la Facultatea de Filosofie pâna in 2009).

Printre temele de care s-a ocupat au fost: intelegerea a ceea ce a stat la baza reformelor educationale reusite din alte tari si strategiile eficiente de actiune care pot genera schimbari in domeniul educatiei. A fost singurul reprezentant din zona organizatiilor non-guvernamentale in Consiliul pentru Curriculum, organism care avea ca sarcina fundamentarea reformei curriculare.

De cate ori ati auzit in ultimii ani ca educatia trebuie reformata? Intrebarea e: de unde incepem?

Un studiu realizat de McKinsey& Company sustine ca un element cheie pentru ca reforma in educatie sa aiba succes este structurarea unui mecanism de formare a profesorilor. De aici s-a inspirat Cristian Hatu, membru fondator al Centrului de Evaluare si Analize Educationale (CEAE), cand a gandit un program care sa reformeze metodele de predare a fizicii.

Cristian Hatu, invitat la Romanian Business Leaders Summit (12-13 februarie), se implica din 2009 in proiecte de politici publice din domeniul educatiei. Iar in 2011 a pus bazele unui program de reforma a predarii fizicii, ”Reforma predarii fizicii in invatamantul preunivesitar”, care a pornit de jos in sus si care s-a dezvoltat organic.

Programul isi propune sa reformeze metodele de predare a fizicii, pentru a imbunatati competentele elevilor in stiintele exacte, dar si pentru a dezvolta abilitatile cerute pe piata muncii. In acest moment, peste 1.300 de profesori din toate judetele tarii sunt implicati in program, urmand ca in perioada urmatoare sa fie inclusi toti profesorii de fizica (inca aproximativ 4.000). Abordarea propusa de program poate fi replicata si la alte stiinte exacte, spune Hatu.

Cristian Hatu explica pentru Romanian Business Leaders Summit esenta acestui demers: „Rolul profesorului nu mai este acela de a transmite informatii, ci, mai degraba, de a crea conditii pentru ca elevii sa descopere singuri explicatiile fenomenelor fizice discutate”. Principalul instrument didactic folosit, ca modalitate de predare, este investigatia.

Programul este derulat in prezent de catre Societatea Romana de Fizica, principalii finantatori fiind Fundatia Romano-Americana si BRD – Groupe Societe Generale. Un partener important in program este Human Invest.

Cristian Hatu a studiat Geofizica si Filosofia la Universitatea din Bucuresti. A urmat un stagiu de instruire la Universitatea Ludwig Maximilian din Muenchen. In prima parte a carierei, a lucrat in cercetare in domeniul geofizicii (printre altele, a fost director al Observatorului Geofizic al Romanei). Ulterior, a lucrat in domeniul filozofiei stiintei (doctorat intre 2000 si 2004, activitate de predare la Facultatea de Filosofie pâna in 2009).

Printre temele de care s-a ocupat au fost: intelegerea a ceea ce a stat la baza reformelor educationale reusite din alte tari si strategiile eficiente de actiune care pot genera schimbari in domeniul educatiei. A fost singurul reprezentant din zona organizatiilor non-guvernamentale in Consiliul pentru Curriculum, organism care avea ca sarcina fundamentarea reformei curriculare.

Meniu